In het kort
Actie waarmee Amsterdammers die ziek zijn, een familielid of naaste bedanken voor de zorg die zij geven.
De aanpak / het proces
We sturen actiekaarten naar zorgprofessionals met de vraag deze onder cliënten te verspreiden. Het doel is dat de zorgprofessional het gesprek met de cliënt aangaat over mantelzorg.
De zorgvrager schrijft een compliment of bedankje op de actiekaart en stuurt deze zonder postzegel terug naar Markant. Wij stoppen het bedankje met een cadeaubon in een bedankenvelop en sturen deze naar de mantelzorger.
Belangrijk zijn goede logistiek en communicatie en de enthousiasmering van de beroepskrachten. Uiteraard is het ook belangrijk dat dit financieel haalbaar is.
Contactpersoon
Downloads
Heb jij ook een voorbeeld?
Deel je project dan met anderen, zodat zij er ook mee aan de slag kunnen. Dit kan eenvoudig door een beschrijving van je project in te sturen.
Zie ook deze voorbeelden
Time4me: ontmoetingsavonden voor jonge mantelzorgers 15+
Wij organiseren eens per kwartaal ‘Time4me’. Samen met een werkgroep van jonge mantelzorgers bedenken we ieder jaar activiteiten voor deze avonden. Voorbeelden…
Brussenmiddag
Een gezellige middag speciaal voor de brussen (broers en zussen met mantelzorgtaken). Vanuit Kiwanis hebben wij een mooi bedrag ontvangen waar we…
Mantelzorgcafé
We organiseren maandelijks een bijeenkomst voor mantelzorgers, waarvan een groot gedeelte met een informatief karakter. We behandelen thema’s die voor mantelzorgers waardevol…