In het kort
Actie waarmee Amsterdammers die ziek zijn, een familielid of naaste bedanken voor de zorg die zij geven.
De aanpak / het proces
We sturen actiekaarten naar zorgprofessionals met de vraag deze onder cliënten te verspreiden. Het doel is dat de zorgprofessional het gesprek met de cliënt aangaat over mantelzorg.
De zorgvrager schrijft een compliment of bedankje op de actiekaart en stuurt deze zonder postzegel terug naar Markant. Wij stoppen het bedankje met een cadeaubon in een bedankenvelop en sturen deze naar de mantelzorger.
Belangrijk zijn goede logistiek en communicatie en de enthousiasmering van de beroepskrachten. Uiteraard is het ook belangrijk dat dit financieel haalbaar is.
Contactpersoon
Downloads
Heb jij ook een voorbeeld?
Deel je project dan met anderen, zodat zij er ook mee aan de slag kunnen. Dit kan eenvoudig door een beschrijving van je project in te sturen.
Zie ook deze voorbeelden
Adviesgroep mantelzorg (burgerinitiatief)
De adviesgroep Mantelzorg is een burgerinitiatief werkzaam binnen het sociale domein (gebied gemeente Groningen) en wil meedenken over en zicht houden op…
De Mantelzorg app Berg en Dal
De mantelzorg app van Berg en Dal biedt mantelzorgers veel informatie, zowel lokaal als landelijk via MantelzorgNL. Mantelzorgers vinden er linken naar…
Familiespreekuur
Als je partner, familielid of vriend psychische problemen heeft en/of met een verslaving worstelt kun je met vragen zitten. Je kunt zelf…