In het kort
Actie waarmee Amsterdammers die ziek zijn, een familielid of naaste bedanken voor de zorg die zij geven.
De aanpak / het proces
We sturen actiekaarten naar zorgprofessionals met de vraag deze onder cliënten te verspreiden. Het doel is dat de zorgprofessional het gesprek met de cliënt aangaat over mantelzorg.
De zorgvrager schrijft een compliment of bedankje op de actiekaart en stuurt deze zonder postzegel terug naar Markant. Wij stoppen het bedankje met een cadeaubon in een bedankenvelop en sturen deze naar de mantelzorger.
Belangrijk zijn goede logistiek en communicatie en de enthousiasmering van de beroepskrachten. Uiteraard is het ook belangrijk dat dit financieel haalbaar is.
Contactpersoon
Downloads
Heb jij ook een voorbeeld?
Deel je project dan met anderen, zodat zij er ook mee aan de slag kunnen. Dit kan eenvoudig door een beschrijving van je project in te sturen.
Zie ook deze voorbeelden
Tafel van Ontmoeting
De Tafel van Ontmoeting biedt een speciale ruimte voor mensen die zorgen voor anderen én voor degenen die graag in goed gezelschap…
Zorgpauze
Respijtzorg door vrijwilligers Voor mantelzorgers die even een uurtje wilt sporten, of zelf naar het ziekenhuis moeten en hun partner niet alleen…
E-learning over jonge mantelzorgers voor leerkrachten in het basisonderwijs
Met de e-learning ‘Jong & Mantelzorg’ ontdek je in een uur tijd alles over kinderen die voor een naaste zorgen. Het is…