In het kort
Actie waarmee Amsterdammers die ziek zijn, een familielid of naaste bedanken voor de zorg die zij geven.
De aanpak / het proces
We sturen actiekaarten naar zorgprofessionals met de vraag deze onder cliënten te verspreiden. Het doel is dat de zorgprofessional het gesprek met de cliënt aangaat over mantelzorg.
De zorgvrager schrijft een compliment of bedankje op de actiekaart en stuurt deze zonder postzegel terug naar Markant. Wij stoppen het bedankje met een cadeaubon in een bedankenvelop en sturen deze naar de mantelzorger.
Belangrijk zijn goede logistiek en communicatie en de enthousiasmering van de beroepskrachten. Uiteraard is het ook belangrijk dat dit financieel haalbaar is.
Contactpersoon
Downloads
Heb jij ook een voorbeeld?
Deel je project dan met anderen, zodat zij er ook mee aan de slag kunnen. Dit kan eenvoudig door een beschrijving van je project in te sturen.
Zie ook deze voorbeelden
Cursus speksteen bewerken voor GGZ-mantelzorgers
Creatieve cursus die lotgenotencontact stimuleert Mantelzorg Nijmegen organiseert in samenwerking met Hobbycentrum Nijmegen Oost een cursus speksteen bewerken voor mantelzorgers van mensen…
Handboek en routeboek bij verhuizen van een naaste naar een woonzorgcentrum
Praktisch Handboek en Routeboek om mantelzorgers te helpen hun naaste te verhuizen naar een woonzorgcentrum Verhuizen naar een woonzorgcentrum is vaak moeilijk…
MantelOntzorgweek voor mantelzorgers en hun partner met dementie
Vakantie week voor mantelzorgers en hun partner met dementie. Tijdens de week krijgen zowel de mantelzorgers als de verzorgden een eigen programma…

