Campagne Voorbereiden Op

Voorbereiden Op is een jaarlijkse campagne van MantelzorgNL met telkens een andere doelgroep en boodschap. We willen hiermee mensen ervan bewust maken dat mantelzorg onvermijdelijk is en dat je je daarop kunt voorbereiden. Daarvoor geven we tips en praktische informatie.

Bewustwording

De boodschap: ‘Je zult voor je ouders moeten gaan zorgen. Bereid je daar op voor. Het is onvermijdelijk.’

Vergrijzing, tekorten in de zorg, ouderen die steeds langer thuis wonen. Dit draagt er allemaal aan bij dat de zorg voor ouders op je af komt. En dat je dus zomaar ineens mantelzorger kunt zijn.

Mantelzorg is een taak die je erbij krijgt. Het is goed om je daarop voor te bereiden, want als het zover is, dan komt er opeens heel veel op je af.

Door er nu alvast over na te denken, met elkaar erover te praten, de mogelijkheden te onderzoeken ben je straks voorbereid en dat scheelt enorm.

Campagne 2022: Mantelzorg wacht niet

We richten ons op de 40-50 jarige:

Als sandwichgeneratie (tussen 40-50jr) ben je druk zat met je eigen leven. Je kinderen, werk, persoonlijke ambities, sociaal leven, sport, gezondheid en ga zo maar door. Dan wil je helemaal niet nadenken over het feit dat jouw ouders op een dag zorg nodig zullen hebben en dat jij de aangewezen persoon bent om die zorg op te pakken. Want we weten nu: zoals het met jouw opa en oma ging met het bejaardenhuis als oplossing is nu geen optie meer.

We geven hierbij het onderwerp mantelzorg verlenen aan je ouders de hoofdrol. We stellen dat die vorm van  mantelzorg onvermijdelijk is.

We spreken de doelgroep aan op hun drukke agenda’s. Met de boodschap: Ook al heb je er geen tijd voor, je zult wel moeten. Want mantelzorg wacht niet langer en daar zul je op moeten voorsorteren. Maak nu tijd voor het onvermijdelijke onderwerp mantelzorg, bespreek het alvast met je ouders en bereid je voor op de dag die komen gaat.

Uitvoering

De campagne loopt van medio november 2022 tot en met januari 2023

Campagnepagina Mantelzorg wacht niet, met tips over hoe je je kunt voorbereiden

November: billboards, snelwegmasten

December & januari: sociale media en Boomerang cards.

Bekijk hieronder enkele uitingen: